Week 2

Blog week 2:

Hallo allemaal!

Ook de tweede week zit er voor mij weer op.

Doordeweeks wiskunde les gegeven aan klas 4,5 en 6 (in nederland zou dat groep 6,7 en 8 zijn van de basisschool). Ik vind dat de stof die ze moeten kennen veel te hoog is. Daardoor wordt het op de school allemaal stampwerk maar begrijpen doen ze niet. Ook lezen en schrijven gaat bij veel kinderen nog erg moeilijk. Er zit een meisje van 10 in mijn gastgezin die nog helemaal niet kan lezen en schrijven.

De kinderen op de school hebben geen geld voor boeken. Ze hebben alleen een schriftje en een pen. Huiswerk opdrachten moet ik dan ook helemaal overnemen op het bord zodat zij het vervolgens weer in hun schrift kunnen schrijven.

Maandag avond hebben we de verjaardag van Danique gevierd. Er was een heerlijke taart gebakken die we met zn alle hebben opgegeten. Er was muziek en er werd door iedereen gedanst. Zelf de kleine kofi (1,5 jaar) deed mee.

Vrijdag was voor mij het weekend al begonnen. Sochtends vroeg hebben we vanuit Akroso een trotro gepakt naar Swedru en vervolgens vanuit daar zijn we met een trotro naar Cape Coast gegaan. We zijn 4 uur onderweg geweest, maar dat kwam omdat we een uur moesten wachten in swedru (de trotros gaan namelijk niet volgens een dienstregeling maar gewoon wanneer ze vol zitten. Als je dus de eerste bent in de trotro heb je pech). We verblijven bij Oasis Beach Resort, zoals blijkbaar veel vrijwilligers (Dit is voor het eerst in 2 weken tijd dat ik weer andere blanke mensen zie.). We zijn in de middag naar Cape Coast Castle geweest. Daar hebben we een tour gehad. We kregen alles verteld over de geschiedenis van die plek. Het werd namelijk voor ruim 200 jaar gebruikt om slaven gevangen te houden.

Later in de middag hebben we lekker op het strand gelegen.

Zaterdag

Zaterdag ochtend zijn we met de taxi naar Kakumpark geweest. De chauffeur heeft ons die kant op gereden heeft vervolgens op ons gewacht en heeft ons daarna weer terug gereden. In het park hadden we weer een gids die ons vertelde over de verschillende bomen en we konden over de touwbruggen lopen ( 40 m hoogte) vanwaar je een prachtig uitzicht had.

Smiddags zijn we de stad in geweest om even te shoppen. Dat is wel een stuk lastiger dan in Nederland. Er zijn er paar gewone winkels maar voornamelijk zijn het allemaal kraampjes waar mensen staan om spullen te verkopen.

Uiteraard in de middag weer lekker op het strand gelegen en gezwommen in de zee. De golven waren ontzettend hoog en de stroming redelijk sterk wat het nog best eng maakte om er te zwemmen. Maar het was wel heerlijk verkoelend.

Zondag ochtend doorgebracht op het resort. In de middag zijn we terug naar Akroso gegaan. Het was een super leuk en ontspannen weekend. Morgen weer lesgeven.

Sonja

Heerlijk weekend gehad dus! Ben benieuwd naar de volgende avonturen.

Emma

Het klinkt allemaal echt heel gaaf! Ik zou willen dat ik kon zien wat jij nu allemaal ziet. Ben heel benieuwd wat je verder nog gaat doen de komende tijd :)